توصيف شهر لار


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 1 شهريور 1389
بازدید : 3530
نویسنده : لارستان بزرگ

لارستان امروز؛ سنت و مدرنیته

لارستان يكي از جذابترين شهرهاي استان فارس است اما نمي تواند لقب بهترين و كم نقص ترين شهرها را از ان خود كند . لارستان تا به امروز مشكلات زيادي را پشت سر گذاشته است اما امروزه موفق شده با بازسازي و تغيير چهره به مركزيتي در خور توجه و محل مناسبي براي زندگي تبديل شود .

بازسازي و مرمت ساختمان هاي دهه گذشته جلوه و فريبندگي شهر را صد چندان كرده است هرچند كه كيفيت زندگي براي تمامي شهروندان ان يكسان نيست . در ظاهر پراكندگي ساختمان هاي اين شهر نمي توانند با زيبايي هاي شهرهاي ديكر رقابت كنند اما برنامه هاي بازسازي ، بناهايي با معماري در خور توجهي را به چهره اين شهر اضافه كرده اند .

معماري اين شهر در عين حال كه مبهوت كننده است ساده و قابل لمس نيز هست . تركيب ساختمان هاي مدرن با بناهاي سنتي به يادگار مانده از دوران گذشته هماهنگي شگفت انگيزي دارد . از طرف ديگر وسواس در انتخاب مبلمان شهري و مكان هاي عمومي اراسته تداعي كننده ارامش خاطر بي نظيري است .

بخصوص اينكه طرح بازيافت زباله ، خدمات عمومي مناسب و اپارتمان هاي مناسب براي اقشار مختلف و زندگي جاري در خيابان ها ان را از ديگر رقبا متمايز مي كند .

نكته ديگر اينكه همجواري سنت و مدرنيته هيجان خاصي به ان بخشيده است كه با اب و هواي لارستان نيز جور در مي ايد . سبك خيابان ها (ي شهر جديد) و خرده فرهنگهاي جاري در اين شهر رونق بي قاعده و خلاقانه اي دارد . برج مغرور و سربفلك كشيده ميدان امام خميني (ره) در كنار پارك هاي عمومي و بازار داغ كافي شاپ ها ، بلوار و خيابان هاي زيبا و گوي هاي رنگين و نورپردازي هاي جذاب و بازار شيك (امام خميني) ان در شب چنان منظره تماشايي خلق كرده اند كه ديدن چند باره شان به هيج عنوان خالي از لطف نيست !

غروب در اين شهر تاريخي از فراز قلعه تاريخي و كهن اژدها پيكر برين و منحصر بفرد است . در لارستان به سنت هاي قديمي احترام گذاشته مي شود اما در عين حال مدهاي زودگذر و باب طبع جوان هم در ان يافت مي شود .

نكته اي كه در مورد بافت شهري ان به چشم مي خورد اين است كه هرچند شهر قديم و شهر جديد در اصل دو مكان جدا محسوب مي شوند ولي نمي توان ان دو را جزئي از يكديگر به حساب نياورد و هر دو را ناديده گرفت .

بعضي از قسمت هاي اين شهر هنوز دست نخورده باقي هستند و بعضي ديگر نيز به حال خود رها شده اند . از نقطه نظر ضعف شهر نيز مي توان در شهرقديم لار به كيفيت زندگي ساكنانش اشاره كرد . محله هاي فقيرنشين و كمبود مراكز تفريحي كه وضعيت مناسبي ندارند هنوز به چشم مي خورد .از مشكلات عمومي نيز هزينه بالاي زندگي ، مشكل مسكن و دست و پنجه نرم كردن با سيستم حمل و نقل است .

... اما در عين حال با وجود تمامي اين مشكلات مي توان گفت اين شهر هنوز هم يكي از ارام ترين محل ها براي زندگي است .

 




:: موضوعات مرتبط: لارنوشت , ,
:: برچسب‌ها: "لارستان"لار"توصيف شهر لار"معماري"سنت"مدرنيته"شهر جديد"شهر قديم" ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
در جوابme در تاریخ : 1389/8/27/4 - - گفته است :
حتما خاطره بدی از لار و لاریها داری حتما صندوق عبتو توی لار جاگذاشتی
ثانیا قربون آب وهوای خودتون گرماش یه طرف بوی گند آبرگمش هم یه طرف دیگه بوی هنوز که هنوز گاو خر و گوسفند تو دهاتون فراوان هستش حتما بجا عروس گاو گوسفن وخر تو بغلتون می خوابندثالثا اگه این لار ولاریها نبود ن نون برای خوردنهم گیرتون نمیومد لار و لاریها هستند که دهاتون رو آباد کردن برای رفتن به آبگرمتون دهاتون یه کم آباد شده آدم شدید وگرنه بندر عباس نون خوردن هم بهتون نمیده چه برسه به چیزهای دیگه

<-CommentGAvator->
me در تاریخ : 1389/8/27/4 - - گفته است :
حاج خانوم دروغ به این بزرگی لار شهر است یا استان من خودم اهل انوه هستم خدا وکیلی فقط2باربه لار اومدم کثیف ترین نکته روی زمینه هوای کثیفی داره از اسمش حالم به هم میخوره

<-CommentGAvator->
کسری در تاریخ : 1389/6/31/3 - - گفته است :
سلام دوست عزیز .

وبلاگ قشنگی داری .

ولی خدا وکیلی من این مطلب در مورد توصیف لار رو هر چی بیشتر میخونم کمتر میتونم قبول کنم .

آخه لار حتی یه سینما هم نداره .

یه پارک خوب . پارک شهر که هیچی . پارک حاشیه هم که بدتر .

بازار امام هم که سر و ته ش با 5 دقیقه بالا و پایین کرن هم میاد .

کافی شاپ یا فست فود خوبی هم نداریم که ...

چی بگم . به خدا دلم پره ...

. به هر حال . به منم سر بزن ...

<-CommentGAvator->
کسری در تاریخ : 1389/6/31/3 - - گفته است :
سلام دوست عزیز .

وبلاگ قشنگی داری .

ولی خدا وکیلی من این مطلب در مورد توصیف لار رو هر چی بیشتر میخونم کمتر میتونم قبول کنم .

آخه لار حتی یه سینما هم نداره .

یه پارک خوب . پارک شهر که هیچی . پارک حاشیه هم که بدتر .

بازار امام هم که سر و ته ش با 5 دقیقه بالا و پایین کرن هم میاد .

کافی شاپ یا فست فود خوبی هم نداریم که ...

چی بگم . به خدا دلم پره ...

. به هر حال . به منم سر بزن ...

<-CommentGAvator->
دختر مشرقی در تاریخ : 1389/6/29/1 - - گفته است :
سلام
خیلی خوبه که این اطلاعات رو در مورد لار میگین کارتون جالبه
خسته نباشید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com